Archief‎ > ‎oud‎ > ‎2007‎ > ‎

Ons tripje naar Berlijn.(30 maart tot 1 april 2007)

Geplaatst 15 dec. 2011 14:27 door D. R. S.   [ 15 dec. 2011 14:27 bijgewerkt door Arie Aitink ]

Vrijdag vertrokken we met een beetje vertraging vanaf Nijverdal. We reden zo snel mogelijk oostwaarts richting ons reisdoel Berlijn. Echter de eerste tijd ging het niet zo hard, want we hadden behoorlijk wat mist. Ter hoogte van Hannover (Garbsen) werd een pauze ingelast. Om daarna door te rijden we naar het hotel. Na de kamerindeling hadden we gelegenheid om ons op te frissen waarna we vertrokken naar het centrum van Berlijn. Hier hebben we eerst een poos rond kunnen kijken om vervolgens een restaurant te bezoeken, waar we gebruik maakten van een uitstekend verzorgt 3-gangen keuzediner. Hierna hebben we een uitgebreide lichttour gehad die ons naar de mooiste plekken van Berlijn bracht. Om hierna naar het hotel terug te keren.

Zaterdag vertrokken we na een uitgebreid ontbijtbuffet voor een bezoek aan één van de meest bezochte gebouwen van Berlijn te weten, het indrukwekkende Reichstag-gebouw. Bij binnenkomst werden we uitgenodigd om er een klein optreden te verzorgen, en dat hebben we natuurlijk van harte en accapella gedaan.
Welk koor kan ons nazeggen dat ze in het REICHSTAG BERLIN hebben opgetreden?
Vanuit de wereldberoemde glazen koepel hadden we een schitterend uitzicht over de stad. In het levendige centrum van voormalig West Berlijn hebben we hierna nog wat rondgelopen en enkele terrasjes bezocht. (dit viel voor de een behoorlijk duurder uit dan voor de ander.)

Hierna werden we naar Potsdam gebracht om daar een concert te verzorgen. Wij hebben hier een prachtig openlucht concert gegeven waar Bertus zijn kwaliteiten als geluidsman goed kon botvieren. Het bier dat we hierna kregen was verrukkelijk, zal wel komen door de door ons opgedane dorst. Maar zoals op de foto’s te zien is was het er bovendien erg gezellig. Hierna werden we weer naar het hotel gebracht om daar de maattijd te genieten. Waarna we de avond verder vrij hadden.

Na het ontbijtbuffet verlieten we Berlijn en brachten een bezoek aan Potsdam. Door vroegere koninklijke steun is de stad nu één van de belangrijkste cultuur- en kunststeden van Duitsland. Na aankomst in Potsdam volgde er een korte stadstour waarbij u onder andere het voor Nederlandse bouwmeesters gebouwde wijkje "Holländisches Viertel" en de voor de leden van een Russisch soldaten koor gebouwde Russische Kolonie "Alexandrowka" hebben gezien. De touringcar bracht ons uiteindelijk naar het prachtige Schloss Sanssouci. Het door Friedrich 11 ontworpen paleis is één van de mooiste Duitse rococo gebouwen. In park Sanssouci kregen we gelegenheid de tuinen, parken en vele gebouwen bewonderen. Om 12.30 uur verlieten we Potsdam en aanvaarden de terugreis. Maar niet voor we de portemonnee van Harry opgehaald hadden. Volgens mij zijn er ook nog enkele slipjes opgehaald, maar dat is mij niet helemaal duidelijk geworden. Met enkele tussenstops bereikten we rond 20.30 Nijverdal, waar we een overheerlijk buffet hebben genoten.

Zoals u op de foto’s kunt zien hebben wij veel plezier gehad, en veel van Berlijn gezien.